blank
Debelost

Hrano potrebujemo za toploto, gradnjo in obnovo tkiv in za vzdrževanje energije za življenjsko pomembne kemične in telesne funkcije. Potrebe po energiji se razlikujejo celo pri ljudeh podobne višine, rasti, starosti in spola. Osnovna, povprečna potreba človeka znaša 9660 kJ oz. 2300 kalorij na dan za ženske in 11760 kJ oz. 2800 kalorij za moške. Če pojemo več, kot potrošimo energije, telo skladišči viške kot maščobo. Kadar maščobno tkivo postane očitno, lahko veljamo za debelega človeka.

Znaki:

Očiten znak je zvišanje telesne teže. Povečanje teže pa ni nujen dokaz debelosti, naprimer pri nosečnicah ali dvigovalcih uteži. Vendar je pa najpogostejši vzrok povečane teže prav zvišana količina maščobe v telesnih tkivih. Nadalje sta lahko opazna znaka debelosti splošen občutek teže in nagnjenost k pregrevanju. Debelost pa je lahko povezana tudi z velikim številom resnih motenj.

Kaj storiti?

Vsak recept za hujšanje je skoraj preveč jasen, da bi ga bilo potrebno ponavljati. Enostavno je potrebno potrošiti več energije, kot vnesti hrane. Spremenimo način prehranjevanja, več se gibajmo. Omejimo maščobe in ogljikove hidrate. Zelo učinkovita dieta je tudi tako imenovana ločevalna dieta, pri kateri ne kombiniramo beljakovin in ogjlikovih hidratov, ampak jih vnašamo ločeno. Osnovni primer – kadar jemo meso, ki je bogat vir beljakovin, si ob njem ne privoščimo hidratov, kot so kruh, krompir ali testenine, temveč ga kombiniramo s solato. In obratno – kadar jemo hidrate, se pravi kruh, beljakovine in testenine, jih kombiniramo z zelenjavo in ne z beljakovinskimi jedmi – to so meso ali siri.

banner
banner
banner
banner