blank
Redna telesna aktivnost

Telesna aktivnost in vadba lahko izboljša vaše zdravje in zmanjša tveganje za nastanek nekaterih bolezenskih stanj, vključno z depresijo in tesnobo. Telesna dejavnost lahko pomaga uravnavati vašo telesno težo in preprečevati osteoporozo. Spodbuja občutek ugodja in sem izbojšuje kakovost življenja. Za to je priporočljivo le 30 minut dnevne zmerne telesne aktivnosti.

Bistvene koristi redne telesne aktivnosti:

  • zmanjšanje tveganja za srčno-žilne bolezni in srčni napad,
  • boljše upravljanje s telesno težo,
  • nižja raven holesterola v krvi,
  • manjše tveganje za nastanek sladkorne bolezni tipa 2 in nekaterih vrst raka,
  • nižji krvni tlak,
  • močnejše kosti, mišice in sklepi ter manjše tveganje za nastanek osteoporoze,
  • hitrejše okrevanje po morebitnem srčnem infarktu,
  • več energije, sproščenost in boljši spanec,
  • bolj zdravo stanje duha

Številne študije so pokazale, da redna telesna aktivnost premaguje depresijo. Telesna vadba lahko namreč blokira negativne misli in odvrača od vsakodnevnih skrbi. Skupinska vadba ponuja tudi priložnost za povečanje socialnih stikov. Spreminja raven hormonov sreče v možganih kot so serotonin, endorfini in stresni hormoni.

 

Za izboljšanje splošnega počutja se je priporočljivo držati 4 smernic:

  • jemljite vadbo kot priložnost, ne kot neprijetnost; vsaka oblika gibanja je priložnost za izboljšanje zdravja,
  • bodite aktivni vsak dan, na čim več načinov; naj vam pride v navado, da raje pešačite in kolesarite, kot pa se vozite z avtomobilom,
  • poskusite združiti vsaj 30 minut zmerno - intenzivne telesne dejavnosti čim več krat, po možnosti vsak dan,
  • če lahko, prakticirajte tudi nekaj intenzivne in napornejše vadbe za dodatno zdravje (tek, aerobika, košarka,…).

Ne pozabite: »nekaj« je boljše kot »nič«, vendar »več« je boljše kot »nekaj«!

 

Pred začetkom vadbe se je v nekaterih primerih priporočljivo posvetovati z osebnim zdravnikom, saj vam ta lahko svetuje primerno vadbo ali jo v skrajnih primerih tudi odsvetuje:

  • če ste starejši od 40 let,
  • če vam fizična aktivnost povzroča bolečine v prsih,
  • če imate pogosto omotico ali hude vrtoglavice,
  • če vas zmerna telesna aktivnost pusti brez sape,
  • če je pri vas ugotovljeno povečano tveganje za bolezni srca,
  • če mislite, da bi lahko imeli katero srčno bolezen ali imate s srcem težave,
  • če ste noseči.
banner
banner
banner
banner