blank
Dobre prehranjevalne navade

Dobre prehranjevalne navade in pravilna prehrana pozitivno vplivajo na naš organizem in preprečujejo nastanek mnogih bolezni. Zdravo prehranjevanje je pomembno v vseh starostnih obdobjih.

          

  • Jejte raznoliko, s hranili bogato hrano. Za dobro počutje in zdravje potrebujete več kot 40 različnih hranilnih snovi in nobeno živilo ne zagotavlja vseh potrebnih snovi  hkrati. Dnevni izbor hrane bi moral vsebovati kruh in druge polnozrnate izdelke, sadje, zelenjavo, mlečne izdelke, meso, perutnino in ribe ter druga beljakovinska živila. Koliko bi morali jesti je odvisno od vaših priporočenih dnevnih kalorij.
  • Vzdržujte zdravo telesno težo. Ta je odvisna od več dejavnikov vključno s spolom, višino, starostjo in dednostjo. Presežek telesne maščobe poveča možnosti za visok krvni tlak, bolezni srca, možgansko kap, sladkorno bolezen, nekatere vrste raka in druge bolezni. Če ste preveč suhi, povečate možnost za nastanek osteoporoze, menstrualnih nepravilnosti in drugih zdravstvenih težav. Če vam teža nenehno niha iz ene skrajnosti v drugo, vam lahko dietetik pomaga razviti smiselne prehranjevalne navade, za uspešno obvladovanje telesne teže. Pri tem je pomembna tudi redna telesna aktivnost.
  • Jejte zmerne porcije. Če se boste držali tega priporočila, boste lažje jedli hrano, ki jo želite in ohranili zdravje.
  • Uživajte redne obroke. Preskakovanje obrokov lahko privede do lakote brez nadzora, kar posledično pripelje do prenajedanja. Ko ste zelo lačni padete v skušnjavo in lahko hitro pozabite na dobro prehranjevanje. Prigrizki med obroki lahko pripomorejo k zmanjšanju lakote, vendar ne jejte toliko, da vaš prigrizek postane celoten obrok.
  • Zmanjšajte, ne izključujte določene hrane. Če vaša najljubša hrana vsebuje veliko maščob, soli ali sladkorja te hrane ni potrebno povsem črtati iz jedilnika; pomembno je koliko količinsko je zaužijete in kako pogosto. Takšno hrano lahko tudi zamenjamo z drugimi živili, ki imajo nižje vsebnosti teh sestavin. Prepoznajte glavne vire teh sestavin v vaši prehrani in naredite spremembe, če so potrebne. Če kakšen dan izpustite kakšno skupino živil, jo poskusite v naslednjih nekaj dneh nadomestiti. Vaša dobra izbira hrane več dni skupaj bi naj stkala vzorec zdravega prehranjevanja.
  • Spoznajte pasti svojega prehranjevanja. Če želite spremeniti svoje prehranjevalne navade, morate najprej vedeti, kaj je z njimi narobe. Tri dni zapisujte vse, kar jeste. Nato preverite seznam glede na nasvete, ki so zapisani in uvajajte spremembe.
  • Spremembe uvajajte postopno. Vaših prehranjevalnih navad namreč ne boste spremenili čez noč; prehitre spremembe lahko privedejo do neuspeha in razočaranja. Začnite z odpravo pomanjkljivosti z majhnimi spremembami in jih počasi povečujte. Vztrajnost vas bo privedla do boljših življenjskih prehranjevalnih navad in s tem posledično tudi boljšega počutja.
  • Ne pozabite, da ni dobre in slabe hrane. Ne počutite se krive, če imate radi jabolčni zavitek, sladoled ali čokolado. Jejte jih v zmernih količinah, zraven pa izbirajte drugo hrano, da zagotovite ravnotežje in raznolikost, ki je bistvenega pomena za zdravje.
banner
banner
banner
banner